“El Punt Avui” entrevista a Export Moonwine, una finestra al món per al vi català
26/03/2014 12:03El diari “El Punt Avui” va publicar dissabte passat, una entrevista a Export Moonwine, emprenedors del nostre viver Molí Empresa, dins del suplement d’economía “L’Econòmic”. MOONWINE, empresa exportadora de vins amb una llarga experiència en la seva distribució, té com objectiu principal oferir als seus clients els vins espanyols de qualitat amb: serietat, professionalitat, agilitat i pràctic servei.
Entrevista a l’Econòmic
Una finestra al món per al vi català
Export Moon Wine exporta vins d'alta qualitat de petits cellers a quatre continents
Martorell - Sandra Pérez
Export Moon Wine va néixer amb un objectiu: exportar al món el vi català. No qualsevol vi sinó vi ecològic o biodinàmic de gamma mitjana alta procedent de cellers petits. En dos anys, Albert Díez i Pere Flores ja han obert “una finestra al món” i esperen continuar creixent, sense pressa però sense pausa: “Hem de ser coherents i créixer a poc a poc per no morir d'èxit. Hem d'anar incorporant vins a mesura que siguem capaços de vendre'ls.” Els dos emprenedors, amics de la infància, treballen des d'un despatx situat al viver d'empreses de Martorell. “Amb un ordinador pots connectar-te a la feina des de qualsevol lloc, i hi passem moltes hores, també a casa”, afegeix Flores abans d'assegurar: “És la nostra empresa, una aposta molt personal.”
Moon Wine va néixer l'any 2011 gràcies a tres socis –un d'ells ha marxat recentment– després d'un any treballant en el pla de negoci que, inicialment, era exportar vins al mercat asiàtic, en concret, a la Xina. Van començar amb una inversió de 35.000 euros, com diu Díez, “amb un cordill i una espardenya”. Han tancat l'any 2013 amb 400.000 euros de facturació i esperen continuar pujant i arribar enguany al mig milió. Una de les claus del creixement de l'empresa és la simbiosi que han establert amb els cellers: “Tenim interessos comuns i treballem en equip. Ells posen el 100% a fer un bon vi i nosaltres posem el 100% del nostre temps i feina a exportar-lo”, resumeix Díez. Flores destaca, a més, que darrere de cada celler i de cada vi bo hi ha una bona història que es pot vendre amb facilitat.
Al 2012 van rebre la primera comanda de la Xina i, per tant, van tenir un retorn molt més ràpid de l'esperat. Ara hi viatgen tres o quatre cops l'any per presentar els productes. Vam començar treballant amb cinc cellers, dos d'ells eren de la resta de l'Estat, per oferir un rioja i un ribera. “Sobretot al mercat xinès era i és el que més es coneix i vam incloure'ls al nostre portafolis”, afegeix Flores. Encara ara, en mantenen l'oferta de rioja i ribera. Asseguren que treballen amb cellers que compleixen els requisits d'alta qualitat i producció ecològica. La prioritat, però, és anar tendint cap als vins catalans. Aquest 2014 han inclòs dos cellers catalans més. Així, la llista és la següent: Orto Vins, Clos Lentiscus, Celler Pardas, Vins de Taller i Cal Batllet. Ofereixen una vuitantena de vins blans, negres o escumosos.
A banda de la Xina, els vins catalans representats per Export Moon Wine van arribar durant el 2012 a quatre països més: Rússia, Suïssa, Holanda i Noruega. Aquest 2014 acaben d'obrir mercat al Regne Unit, Colòmbia i Japó, i esperen tancar l'any tenint presència a Corea i Singapur. Per tant, vendran vins catalans a una quinzena de països de quatre continents.
El projecte de futur, mirant cap al 2015, que tenen ara entre les mans implica el turisme enològic, en concret, l'oferta de luxe. Ja estan treballant en un pla de negoci que presentaran als operadors amb què treballen a Rússia i a la Xina i que són, de fet, els que han obert el camí perquè Export Moon Wine es plantegi una nova línia de negoci. La idea, que encara tracten amb “prudència”, seria crear rutes pels cellers però sempre plantejat per a turistes amb un alt poder adquisitiu. Es tracta d'un projecte que volen materialitzar d'aquí a un any malgrat que el que tenen clar és que volen continuar l'exportació de vins catalans ecològics. “D'aquí a cinc anys ens veiem amb una xarxa global consolidada d'uns 30 o 35 països i amb un centenar de clients”, preveu Díez.