Els alumnes participants en “Cultura Emprenedora a l’escola” ja han constituït les seves cooperatives i treballen en els logotips
29/01/2019 08:36Els alumnes de 5è de Primària de quatre escoles de Martorell participants en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” han visitat el Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per sol•licitar el Nif de les seves cooperatives, conèixer als seus padrins i han realitzat diferents tallers per crear els seus logotips.
Martorell participa en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” des del curs 2013-2014 amb l’escola Jose Echegaray, després es va incorporar l’escola Mercè Rodoreda seguida de l’escola Lola Anglada i com a novetat el passat curs es va incorporar al programa la primera escola d’educació especial que participa en el CUEME, l’escola El Pontarró. Enguany Martorell continua participant en aquest programa amb aquestes quatre escoles amb un total de 200 alumnes.
Visita al Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner
Els primers cooperativistes a visitar el Centre de Promoció Econòmica han sigut els alumnes de la de les cooperatives ‘Echegashop’ i ‘Les mans màgiques’ de l’escola José Echegaray que van sol•licitar els seus Nifs i van conèixer al seu padrí, el Marc Obiols de l’empresa Obisual Media el passat mes de desembre. Seguidament van sol•licitar el Nif les cooperatives “Lola Makers” i “LAR” de l’escola Lola Anglada i van conèixer al seu padrí Juan Manuel Donati de l’empresa Anfina.
Les cooperatives de l’escola Mercè Rodoreda, “2Compi kids”, “Rodo Cooper”, “Art & Craft” i “22 estrelles”, i la cooperativa de l’escola El Pontarró, “11pontaCracks” van realitzar la visita al centre aquest mes de gener i van conèixer als seus padrins també. Miquel Costa de l’empresa Esteban Costa padrí de les cooperatives de l’escola Mercè Rodoreda i Clara Prat padrina de l’escola El Pontarró.
En aquestes visites els representants de cadascuna de les cooperatives escolars han tramitat la sol•licitud del NIF amb la cap del departament Carme Moles i la tècnica d’empresa i suport a l’emprenedoria Ana Millán. Els alumnes abans de demanar el NIF han hagut de preparar tota la documentació relativa a la petició i han creat els estatuts, l'acta de constitució, la fitxa de cooperativista, finalment han omplert una sol•licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la seva cooperativa i els adjudica un número de NIF.
Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys han signat la constitució de les cooperatives i el proper pas serà la creació del seu logotip i definir els productes que han d'elaborar per posar a la venda. Durant aquestes jornades els alumnes han pogut visitar les instal•lacions del Centre de Promoció Econòmica, el viver d’empreses Molí Empresa i conèixer a les empreses que enguany realitzaran de padrins de les diferents cooperatives del projecte.
Taller de logotip i imatge corporativa
Un cop escollits els noms i constituïdes les seves cooperatives, el següent pas dels alumnes és treballar en el disseny dels logotips i les propostes pels seus productes i per ajudar en aquesta fase als alumnes s’han realitzat una sèrie de tallers a les diferents escoles impartits per professionals del sector del disseny amb l’objectiu de donar a conèixer de forma clara i senzilla el procés de creació d'un logotip als cooperativistes.
Per la realització d’aquests tallers hem comptat amb la col•laboració del dissenyador Pere Perelló de l’empresa EspaiGràfic de Martorell, que hi ha col•laborat impartint el seu taller a l’escola Mercè Rodoreda, una mare de l’escola Lola Anglada que ha impartit el taller a les cooperatives d’aquesta mateixa escola, i la tècnica de comunicació de Promoció Econòmica, Raquel Moya, que ha impartit els tallers a les escoles José Echegaray i a l’escola El Pontarró.
Durant els tallers els alumnes reben una petita formació sobre com escollir la forma, la tipografia i els colors del seu logotip, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la cooperativa i poder així plasmar-ho en il•lustracions i lletres.
Gràcies a aquesta formació els alumnes coneixen la importància de la imatge corporativa en l’empresa, els elements que la formen, el significat i característiques dels logotips tenint en compte la comunicació del producte i de l’empresa.
Aquest procés de disseny del logotip treballa també un dels objectius principals del projecte: el treball en equip, la discussió i valoració, aprendre a valorar als companys, fer aportacions per aconseguir una finalitat conjunta pel grup, que és un dels pilars del projecte de cultura emprenedora.
Des del Departament de Promoció Econòmica i Ensenyament de l’Ajuntament de Martorell volem agrair la col•laboració d’aquests professionals impartint aquests tallers en el marc d’aquest projecte, ja que amb la seva participació els alumnes tenen l’oportunitat de prendre contacte real amb el teixit empresarial del municipi i poden conèixer casos reals de creació d’imatge corporativa per a diferents empreses del territori.
Enllaç relacionat
Obisual Media
Anfina
Esteban Costa
Clara Prat