3 empreses emprenedores del Molí Empresa inicien la formació “Start Up Training” d’Innobaix a la recerca d’innovació
02/11/2017 08:27L’Ajuntament de Martorell, a través del Centre de Promoció Econòmica Molí Empresa, participa un cop més en el programa Start Up Training, programa de capacitació d’Innobaix. En aquesta 7º edició participa amb la derivació de 3 empreses que junt amb 9 més del Baix Llobregat i L’Hospitalet han iniciat ja les classes fins a finals de novembre.
Per 12 empreses del Baix Llobregat i L’Hospitalet aquesta està sent una tardor més calorosa que per la resta. A la seva feina habitual, s’hi ha sumat un procés formatiu que podria suposar la seva consolidació. Fins a finals de novembre participen en l’Start Up Training, el primer dels programes de capacitació empresarial que, de la mà d’Innobaix i l’escola de negocis Eada, els permet veure el seu negoci des d’una nova perspectiva.
Seguiment personalitzat
A banda de la capacitació, cada empresa que participa en el programa entra en un procés de seguiment específic per part d’Innobaix. Natàlia Mir, directora de programes, s’entrevista amb els participants per conèixer més a fons el projecte i afavorir que aquests negocis entrin, de ple, a l’ecosistema d’innovació al Baix Llobregat i L’Hospitalet. D’aquesta anàlisi i diagnòstic es planteja com redirigir els projectes cap a altres itineraris de formació o de seguiment per facilitar el seu creixement.
Els 12 projectes de 2017
Dels 12 projectes seleccionats per participar en aquesta edició 2017 de l’Start Up Training 3 han estat derivats des del servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell; Neuroenergètica, Predecat i ClickArt Mascotas.
Neuroenergètica és una empresa situada al viver d’empreses del Centre de Promoció Econòmica de Martorell i està dirigida per Eva Arricivita. Fan formació especialitzada en Equilibracions Neuroenergètiques, que prenen com a base una combinació de punts d’acupressió i mudres.
Predecat és una empresa de Martorell que fa prefabricats decoratius. Associats amb una empresa de piscines, han desenvolupat un sistema que permet transformar una piscina tradicional en una piscina desbordant. Aquesta nova aliança els ha suposat un canvi d’estratègia i ara és el moment de desenvolupar-la.
Toni Villarino és ensinistrador de gossos i, a través de la seva empresa ClickArt Mascotas, corregeix problemes de conducta a través d’un sistema propi que treballa conceptes com l’aliment, el passeig, el joc i l’afecte, sense càstigs innecessaris. Ha decidit participar en l’Start Up Training perquè vol obrir noves línies de treball online i desenvolupar el procés de fabricació i comercialització d’una corretja especial que evita les estrebades.
La resta de projectes participants en aquesta edició i derivats per altres serveis són:
Mercafontde és una empresa familiar d’Esparreguera, amb 21 anys d’activitat i un equip de 30 persones. No és un projecte que neix ara sinó un negoci consolidat. La crisi els ha fet veure que calia diversificar el mercat. Josep M. Fontevilla participa en l’Start Up Training perquè vol tenir una visió global sobre la situació de l’empresa que li permeti enfocar el futur de l’organització.
Blanca Gallo és una de les integrants de l’associació Gaudi-U-Música, d’El Prat. Es tracta d’una entitat especialitzada a produir, coordinar i gestionar esdeveniments musicals, culturals i educatius en l’àmbit de la música. L’objectiu és coordinar tot el seu coneixement per oferir experiències d’aprenentatge o de gaudi als seus clients. I cal donar una estructura orientada a la venda, perquè la cultura pot transformar les persones i les empreses.
Competir en el món de l’alimentació comença a ser complicat. MarTret Teca és una marca que fabrica conserves vegetals de manera completament artesanal, sense conservants, colorants ni additius. Anna Martí és la responsable d’aquesta companyia, amb seu a Esparreguera, i assegura que el programa l’està ajudant a posar en ordre les idees per tirar endavant un negoci que compta amb una clientela fidel, que valora la qualitat, però que també mira molt el preu.
En Víctor Estopiñá dirigeix Esica Consulting, una assessoria de Sant Just Desvern que ha optat per l’especialització i que centra el seu valor en el bon servei que pot donar un petit despatx. La tecnologia és una bona aliada i per això l’utilitzen al servei de la gestió i la comunicació amb els seus clients.
L’empresa Magarce Engineering and Consulting, de Sant Andreu de la Barca, és una consultoria de formació especialitzada en cursos per a empreses, professionals i particulars. Un dels seus trets diferencials és que fonamenten les decisions de formació específicament per a cada client, elaborant un diagnòstic previ de les necessitats detectades i de les oportunitats del mercat.
One Line és una agència de màrqueting digital que vol aprofitar el factor local per treballar amb empreses, start ups i emprenedors de la comarca del Baix Llobregat. Ofereixen solucions integrades per potenciar els negocis a través de desenvolupament i analítica web, publicitat online, posicionament en cercadors i gestió de xarxes socials.
També dins l’àmbit del màrqueting treballa la Gemma Mompart, amb el seu projecte SellOnLinkedin. En aquest cas es tracta d’aprofitar tot el potencial que ofereix la xarxa de Linkedin per a directius, empresaris, emprenedors, professionals i autònoms.
En Salvador Franco va iniciar la seva activitat com a assessor laboral, comptable i fiscal a mitjans de 2013. Treballa amb empreses petites i emprenedors però el sector té molta competència i considera que ara ha arribat el moment de fer créixer el negoci.
Programa formatiu
El programa consisteix en dues sessions setmanals, en horari de matí, durant les quals es treballaran conceptes com la innovació, el màrqueting, el lideratge o la internacionalització. A més, els participants comptaran amb el suport d'un tutor que els ajudarà en el procés de desenvolupament del seu projecte amb dues sessions individualitzades. En total són 24 hores lectives, repartides en 8 sessions, més les tutories, de 2 hores. A més, al final del programa es fa una sessió de presentació del projecte, que es prepara de manera específica.
L'objectiu del programa és reforçar les empreses en els seus processos de creixement i s'orienta específicament a persones amb capacitat de decisió dins de l'organització. Amb aquesta iniciativa, Innobaix completa l'oferta de serveis i projectes que ofereix a les empreses de la comarca.