Ajuts Programa GR PIME, creixement empresarial, fins al 30 de desembre del 2015
30/11/2015 09:22Programa per reforçar i consolidar el posicionament de les PIME, a través d’un itinerari que en un curt termini de temps les permeti afrontar processos d’innovació i internacionalització
El Programa GR PIME té com a objectiu contribuir a l’enfortiment de les PIME que amb caigudes o estancament de facturació en els últims anys, però que disposen d’un bon producte (servei) i/o bones capacitats operatives i/o talent, tenen voluntat en un curt termini d’afrontar processos d’innovació i internacionalització.
El Programa GR PIME recolza a la PIME en el desenvolupament de les seves capacitats per professionalitzar algunes de les seves àrees funcionals que limiten el seu creixement i/o focalitzar-se, amb la finalitat de millorar la seva facturació i els marges operatius, i endreçar-se abans d’iniciar un procés de creixement sostingut via innovació i internacionalització
Beneficiaris
Petites i mitjanes empreses amb establiment operatiu a Catalunya que tinguin una activitat industrial, comercial o de serveis, i que:
- Faci més de 5 anys de la seva constitució. Com a data de constitució de l’empresa es considerarà la data d’inscripció al Registre Mercantil o, si s’escau, al Registre de Cooperatives de Catalunya.
- Facturin un mínim de 500.000 euros en el darrer exercici tancat.
- Pertanyin a un dels 7 àmbits definits a l’estratègia industrial, RIS3, d’Especialització Intel·ligent en Recerca i Innovació.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entén com a empresa aquella entitat constituïda segons alguna de les formes jurídiques següents: societat de responsabilitat limitada, societat anònima, societat laboral i societat cooperativa.
Donat que el Programa vol fomentar l’anàlisi i la reflexió sobre la necessitat de disposar d’un model de negoci competitiu, és essencial que el director general, gerent o la persona que lidera i pren les decisions estratègiques a l’empresa assisteixi a les sessions i tallers.
Característiques
Metodologia
El programa consta de tres fases:
Fase 1: Taller de model de negoci i sessions col·lectives de networking i anàlisi empresarial
Participació de l’equip directiu de l’empresa en un taller individual (workshop) d’anàlisi del seu model de negoci a través de la metodologia Business Model Canvas. L’objectiu de la sessió és conèixer la seva situació actual de l’empresa per identificar i prioritzar àrees de millora.
Posteriorment, s’atendrà a 4 sessions col·lectives de networking i anàlisi empresarial amb un enfocament pràctic i participatiu.
L’objectiu d’aquestes sessions col·lectives és debatre i reflexionar sobre com gestionar de forma òptima les diferents àrees funcionals de l’empresa, i focalitzar-se cap a una proposta de valor diferencial i orientada a mercat.
Fase 2: Fase individual. Acompanyament intensiu i individualitzat per cada empresa participant.
En base a les conclusions obtingudes a la fase 1, l’empresa haurà d’escollir un assessor acreditat per ACCIÓ (http://accio.gencat.cat) en algun dels àmbits d’estratègia, màrqueting i vendes, màrqueting digital, operacions i logística, finances i control de gestió, o organització i recursos humans. Un cop identificat l’assessor, es realitzarà una segona sessió individual on participarà l’equip directiu de l’empresa, l’assessor escollit i l’equip de consultors d’ACCIÓ i/o el coordinador del Programa amb la finalitat de definir i consensuar els objectius i l’abast del projecte.
Les empreses participants obtindran els següents serveis:
- Assessorament personalitzat de 100 hores per part de l’assessor acreditat per ACCIÓ que triï l’empresa.
- Mínim de 2 reunions de seguiment del projecte o de treball d’eines de management presentades a les sessions col·lectives de la fase 1, per part de l’equip de consultors d’ACCIÓ i/o el coordinador del Programa.
- Recomanacions i/o advertències que puguin aplicar en els seus projectes i/o estratègies per part d’un consell assessor format per dos empresaris de PIME de referència al territori.
Fase 3. Sessions col·lectives de presentació de projectes
Al finalitzar els projectes, s’organitzaran sessions col·lectives en les quals el/la director/a general o el/la gerent de cada empresa
beneficiària presentarà els resultats obtinguts en el desenvolupament del projecte a l'empresa.
Durada
El Programa GR PIME tindrà una durada de 6 mesos a comptar des de l’endemà de la recepció de la resolució de concessió de
l’ajut.
Intensitat de l’ajut
Les despeses derivades de la fase 1, i fase 3, valorades en 2.000 euros, estan subvencionades per ACCIÓ en un 100%, sense que l’empresa hagi d’abonar prèviament aquesta quantitat.
Les despeses d’assessorament personalitzat derivades de la fase 2 d’implementació, que tenen un cost valorat en 6.500 euros, rebran una subvenció de 4.875 euros per empresa per part d’ACCIÓ. No s’admetran com a subvencionables aquelles despeses on el l’assessor extern i el sol·licitant tinguin vinculació, excepte que s’obtingui una autorització prèvia de l’òrgan concedent i que la
contractació es realitzi d’acord amb les condicions normals de mercat.
Entitats col·laboradores
ACCIÓ compartirà la gestió del Programa de GR PIME amb dues entitats que hagin estat seleccionades com entitats col·laboradores d’aquest Programa, una de les quals serà de l’àmbit territoterritorial de Tarragona i l’altra de l’àmbit territorial de Lleida, en base a les condicions i obligacions assumides per les parts.
Termini
Fins al 30 de desembre de 2015
Enllaços relacionats
RESOLUCIÓ EMO/2687/2015, de 9 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajuts del Programa GR PIME, i s'obre la convocatòria per a l'any 2015