El Bizbarcelona suma més de 12.400 visitants amb un 50% de pimes
09/07/2015 13:51El saló continua sent referència per a milers d'emprenedors amb idees i projectes de negoci. En aquesta cinquena edició del saló Biz Barcelona s'ha incrementat un 26% la visita de petits i mitjans empresaris respecte el 2014, la qual cosa evidencia l'encert d'incorporar als continguts del saló qüestions estratègiques per al creixement del teixit empresarial. Paral·lelament, els emprenedors han tornat a acudir a Bizbarcelona per trobar solucions, inspiració i finançament per materialitzar les seves idees i projectes de negoci.
Els primers resultats de Bizbarcelona visualitzen la força de l'ecosistema emprenedor i de l'activitat empresarial barcelonina i catalana: 1.610 contactes entre emprenedors i representants d'una trentena d'entitats inversores; 600 entrevistes entre pimes interessades a exportar i experts en internacionalització de la Cambra de Barcelona i CaixaBank; 523 sessions personalitzades d'assessorament empresarial; 940 contactes a l'Speed Dating, 371 trobades a l'àrea Reempresa, 40 video-pitch enregistrats i més de 1.340 missatges al Mur. En aquesta edició s'han superat els 12.400 visitants, gairebé la meitat dels quals són pimes.
Enguany Bizbarcelona –que, per primera vegada s'ha dividit en les àrees Bizemprèn per a emprenedors i Bizpimes per a empreses–, ha comptat amb 198 conferències, 303 ponents, 26 espais de networking, i 89 d'expositors.
El director del saló, Aleix Planas, ha destacat "el paper essencial de Bizbarcelona a l'hora d'aglutinar i mostrar el potencial emprenedor i empresarial del país i de difondre les eines i el suport que els ofereixen més d'un centenar d'entitats públiques i privades per accelerar i fer créixer negocis incipients o consolidats". Planas ha valorat molt positivament l'augment de visitants entre el col•lectiu pimes "cosa que posiciona al saló Bizbarcelona com un fòrum de coneixement i solucions per promoure la capacitat de créixer, innovar i exportar de les petites i mitjanes empreses, per a la creació d'ocupació".
No obstant, l'altra meitat de Bizbarcelona continua sent territori per a nous emprenedors, justificat pel fet Catalunya tingui una taxa d'activitat emprenedora (7,54%) per sobre de la mitjana europea (6,9%) i espanyola (5,47%), segons va donar a conèixer ahir l'Informe GEM-Catalunya 2014 presentat al saló. L'estudi constata que, després de quatre anys, s'emprèn menys per necessitat i més per oportunitat de negoci i que el tancament d'empreses s'ha reduït a la meitat en el darrer any.
En aquest sentit, aquest Bizbarcelona ha contribuït a detectar aquestes noves oportunitats en sectors emergents, confirmant l'auge de la emprenedoria social i cooperativa, i constatant la necessitat de l'emprenedor de conèixer vies de finançament al seu abast per fer realitat el seu projecte.
El saló Bizbarcelona by Barcelona Activa està promogut per l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Caixa, la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i PIMEC. També col•laboren aportant continguts i promocionant l'esdeveniment més d'un centenar d'entitats que formen part de la Bizcommunity.
Un any més el Centre de Promoció Econòmica de Martorell ha estat present a l’esdeveniment amb la visita de les tècniques al saló, que van recórrer els diferents espais i van gaudir de les conferències.
La propera edició de Bizbarcelona tindrà lloc el juny de 2016.
Font / Imatges: Premsa Biz Barcelona
Enllaç relacionat