Les petites i mitjanes empreses han d'assumir el comerç electrònic per poder competir
25/09/2013 21:10Les petites i mitjanes empreses i els emprenedors han d'assumir el comerç electrònic com una via per crear el seu espai de negoci i trobar un mercat de clients propis, abogant per la formació contínua en aquest àmbit, segons Francesc Camps, d'External Formació-Norveta Consulting Sl. La conferència s'ha fet en el marc del segon curs de formació amb què ha arrencat temporada el Molí Empresa aquest dimecres a la tarda.
Aquest curs tracta de les eines i paràmetres necessaris perquè un petit empresari o emprenedor iniciï un projecte de comerç electrònic. Francesc Camps hi ha parlat de la creació d’una botiga virtual amb Virtuemark davant més d’una vintena de persones que han assistit al curs a la sala de conferències del Molí Fariner.
El segon curs de formació que fa el Molí Empresa aquest setembre ha aconseguit despertar un gran interès entre petits empresaris i emprenedors martorellencs, ja que, de la vintena de places previstes, s’ha donat cabuda finalment a vint-i-tres participants en una sessió de quatre hores.
L'expert de l’empresa External Norveta SL ha explicat com n'és d’imprescindible a dia d’avui que les petites i mitjanes empreses i els emprenedors desenvolupin un projecte de botiga electrònica. Ha introduït els assistents el plantejament d’un projecte de comerç electrònic, a com organitzar els recursos, tots els passos a seguir, les eines de les quals es disposen avui en dia i també com disposar d’una visió global de tot el que es necessita per muntar un projecte virtual d’aquestes característiques.
Internet, clau per a pimes i emprenedors
Per al conferenciant, el comerç electrònic és l’eina imprescindible per a pimes i emprenedors que, en altres circumstàncies, no podrien competir amb les grans multinacionals. “la lluita pels mercats al carrer és molt ferotge i beneficia només a les grans empreses perquè accedeixen a grups de mercat molt voluminosos. La petita empresa ha d’anar al que coneixem com a nínxols: sectors i segments de mercat molt concrets. Si no, corren el risc de desaparèixer”.
Camps ha desmitificat que la tendència a optar pel comerç electrònic sigui més barat que el comerç físic i presencial, perquè la infrastructura que precisa és força costosa, però creu que és “imprescindible optar-hi. La societat catalana i espanyola cada cop navega més per internet, i aquest canal oferta personalització, un servei molt a mida i conèixer de ben a prop les necessitats del client. Abans era el futur i ara ja és el present”.
Torna l'Speaking Corner
Les activitats de setembre al Molí Fariner es tancaran la setmana vinent amb la xerrada de l’Speaking Corner titulada La gestió del marge. El secret del benefici. També anirà dirigida a empresaris i emprenedors que, en aquest cas, ja tinguin un negoci en marxa, donant les claus fonamentals per gestionar de manera eficaç el marge i aprendre mecanismes per aconseguir benefici. Serà el 30 de setembre, a les 16.00 hores, i anirà a càrrec de Sebastià García, fundador i director de García Basco Iniciativas Empresariales i d'Adquiria.