L'èxit de "Cultura emprenedora a l'escola" garanteix la continuïtat del projecte
23/06/2015 08:07El passat 16 de juny va tenir lloc el Plenari del projecte de "Cultura emprenedora a l'escola" amb l’objectiu de tancar el curs acadèmic i fer un balanç de tot el període 2011-15 donant a conèixer les dades bàsiques de la implantació del programa.
La vicepresidenta primera en funcions de la Diputació de Barcelona, Mireia Solsona, va anunciar, durant el plenari del curs acadèmic 2014-15 del projecte "Cultura emprenedora a l'escola", que aquesta iniciativa «tindrà continuïtat a la legislatura que ara comença» ja que «tots els agents implicats estem a favor de continuar».
Solsona va recordar que en aquest projecte, que impulsen les àrees d'Atenció a les Persones i de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona des de fa quatre anys amb l'objectiu de fomentar l'esperit emprenedor entre l'alumnat de primària, hi han participat quasi 7.000 alumnes.
L'objectiu del Plenari de Cultura Emprenedora a l'Escola 2014-15, celebrat dimarts passat a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona, era tancar el curs acadèmic i fer un balanç de tot el període 2011-15, donant a conèixer les dades bàsiques de la implantació del programa.
Entre aquestes dades, es va destacar el fet que s'han assolit en general els objectius inicials: 44 municipis participants (suposen el 130% del previst); 86 escoles (109%); 300 cooperatives escolars creades (99%) i 6.928 alumnes (91%)
També es va remarcar que totes les comarques de la demarcació hi estan representades, amb la participació del 14 % dels municipis, el 7% de les escoles i el 8% dels alumnes, i que les valoracions mitjanes d'aquest projecte són altes, tant per part dels ens locals (8,6), com del professorat (8,4) i l'alumnat (9).
Precisament, a la taula rodona que es va celebrar durant la jornada, es va destacar la participació dels escolars, que van fer èmfasi en la valoració molt positiva d'aquesta experiència, que els ha servit per treballar i relacionar diferents matèries i, sobretot, els ha ajudat a crear "equip". La taula rodona va comptar també amb la participació entre d'altres de Carme Moles, cap de Promoció Econòmica de Martorell.
La cooperació va ser un dels valors més destacats del programa per part tots els participants al plenari. Treballar en el cicle superior de l'educació primària aquest valor i altres -a més d'habilitats i capacitats- vinculats a l'emprenedoria, com la iniciativa o la responsabilitat, és un objectiu principal. I se suma al de reforç de les competències bàsiques –matemàtiques, lingüístiques...-, que no és menys rellevant.
La jornada s'adreçava al personal directiu i docent dels centres educatius, personal directiu i tècnic dels ens locals dins de l'àmbit de desenvolupament econòmic i educació i agents externs que participen en el projecte.
Durant la trobada es va presentar el vídeo que explicava l'Estratègia Local.
Finalment, durant tot el plenari es va accentuar que el guany real del projecte està en les persones, els milers de nois i noies cooperativistes, protagonistes de la seva pròpia educació en el projecte Cultura Emprenedora a l'Escola, i del paper de lideratge que han desenvolupat els ajuntaments participants.
Enllaços relacionats
Font Imatge: Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona