La nova facturació electrònica obligatòria, en vigor des del 15 de gener de 2015
13/01/2015 12:48Les empreses que hagin d’emetre factures a les administracions públiques, des del del 15 de gener de 2015 han de presentar-les en format electrònic a través del servei e.FACT del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, designat punt general d’entrada de factures electròniques a Catalunya i dels ens dels sector públic. L’Ajuntament de Martorell i el Patronat Municipal de Servei d’Atenció a les Persones estan adherits a aquest servei.
La Llei 25/2013 d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic vol reduir la morositat de les administracions públiques i abonar a temps les factures a les empreses proveïdores. També, un millor control de la despesa pública i del dèficit, la qual cosa ha de generar més confiança en els comptes públics.
Aquest sistema permetrà el proveïdor consultar l’estat de la seva factura i acabar definitivament amb el concepte factures al calaix. Aquesta llei, des del punt de vista de les empreses, no s’ha de percebre solament com una obligació, que ho és, sinó com un dret per relacionar-se de forma més eficient i justa amb les administracions públiques.
El servei e.FACT del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC) és el Punt General d’Entrada de Factures Electròniques del sector públic de Catalunya. Les persones jurídiques que facturin a l’Ajuntament de Martorell i al Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones ho han de fer mitjançant aquest servei.