Els alumnes de l’escola José Echegaray i Mercè Rodoreda sol·liciten el NIF de les seves cooperatives al Molí Empresa
10/12/2014 11:50Els alumnes de 5è de Primària de les escoles José Echegaray i Mercè Rodoreda, participants aquest any en el projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola”, han visitat el Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell per sol·licitar el NIF de les seves cooperatives.
El projecte Cultura Emprenedora està impulsat per la Diputació de Barcelona i a Martorell gestionat per l’Ajuntament a través de les regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament, amb l'objectiu de fomentar les competències i els valors de l'emprenedoria a través de la creació i la gestió d'una cooperativa a l'escola.
Les cinc cooperatives de Martorell participants enguany en el projecte ja han escollit els seus noms, “Petits Detalls” i “Imacrea” s’anomenen les cooperatives de l’Escola José Echegaray, i “1, 2, 3 Mercè Rodeoreda Express”, “Art Coop” i “Evo-Eco” són els noms escollits per les cooperatives de l’Escola Mercè Rodoreda.
Visita al Centre de Promoció Econòmica
Els nens i nenes que formen part de les cinc cooperatives, han visitat les instal•lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per realitzar el següent pas del seu projecte: la sol•licitud del NIF. Durant la visita els representants de les cooperatives escolars han tramitat la sol•licitud del NIF per a les seves cooperatives amb la cap del departament Carme Moles i la tècnica d’empresa i suport a l’emprenedoria Sandra Alarcón. Els alumnes abans de demanar el NIF han hagut de preparar tota la documentació relativa a la petició i han creat els estatuts, l'acta de constitució, la fitxa de cooperativista, finalment han omplert una sol•licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la seva cooperativa.
Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys han signat la constitució de les cooperatives i el proper pas serà definir els productes que han d'elaborar per posar a la venda.
El projecte s’integra dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica serviran per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.
Taller de logotip a càrrec d’un pare voluntari, Cesc Querol
La passada setmana les cooperatives de l’Escola Mercè Rodoreda van participar d’un taller de logotip a càrrec de Cesc Querol, professional del disseny gràfic i de la imatge corporativa i pare d’un alumne de l’escola participant del projecte.
Durant el taller Querol, ha explicat de manera gràfica i amena els elements que formen els logotips, com escollir la forma, la tipografia i els colors, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la cooperativa i poder així plasmar-ho en il•lustracions i lletres. Aquest procés de disseny del logotip treballa també un dels objectius principals del projecte: el treball en equip, la discussió i valoració, aprendre a valorar als companys, fer aportacions per aconseguir una finalitat conjunta pel grup, que és un dels pilars del projecte de cultura emprenedora.
Un cop escollits els noms i constituïdes les seves cooperatives, els alumnes treballen el disseny dels logotips i les propostes pels seus productes.