donem impuls a l'emprenedor!

L’Ajuntament de Martorell esdevé nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor que facilita el tràmit per crear noves activitats econòmiques

21/10/2014 14:41

L’Ajuntament de Martorell amplia els serveis i recursos que ofereix a les persones emprenedores i empreses a l’esdevenir un nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor acreditat pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

• L’acord entre la Diputació de Barcelona i el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme permet que 21 Centres locals de Serveis a les Empreses, entre ells l’Ajuntament de Martorell, puguin esdevenir Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE).

• Amb aquest nou servei, les persones emprenedores podran gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, es podrà crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa es podrà realitzar l’alta d’activitat.

 

L'Ajuntament de Martorell i la Diputació de Barcelona han presentat avui el nou Punt d'Atenció a l'Empresa (PAE) municipal,  a la Sala de conferència del Molí Empresa (Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner). L'acte ha comptat amb les intervencions del primer tinent d'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; el vicepresident primer de la Diputació, Ferran Civil; el regidor de Promoció Econòmica, Treball i Noves Tecnologies de Martorell, Lluís Amat; i de la cap de l'Àrea de Promoció Econòmica de Martorell, Carme Moles.

Aquesta iniciativa és fruit d’un conveni de col·laboració signat el 27 de setembre de 2013 entre la Diputació de Barcelona i el govern espanyol perquè els ens locals de la demarcació, a través dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) poguessin esdevenir nous PAE. En funció de la representativitat territorial i la prestació de serveis a persones emprenedores i empreses, s’han seleccionat i format 21 Centres Locals de Serveis a les Empreses que ofereixen ja des del segon semestre de l’any aquesta nova utilitat.

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses atenen anualment a 57.000 persones emprenedores i 25.000 empreses, ajudant a la creació de més de 3.000 empreses. A partir d’ara, 21 d’aquests centres podran complementar la seva activitat ajudant a la constitució de les noves activitats econòmiques.

La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.

Els punts PAE: un servei de valor afegit per facilitar la creació d’empreses

Des dels Centres Locals de Serveis a les Empreses en l’actualitat s’articulen accions en els següents àmbits:

  • Foment de la cultura emprenedora
  • Generació d’idees de negoci
  • Suport a l’emprenedoria i a l’elaboració de plans d’empresa
  • Suport a la creació, consolidació i creixement empresarial

A l’esdevenir PAE es complementa i amplia les seves actuacions, tancant el cercle de l’emprenedoria i la creació d’empreses. Des d’aquests punts es poden donar d’alta les formes jurídiques de Societat Limitada (SL), Societat Limitada Nova Empresa (SLNE) i Autònoms de manera telemàtica i gratuïta. Gairebé el 85% de les activitats empresarials que s’inicien a Catalunya són d’aquest tipus.

La tramitació es porta a terme mitjançant la complementació del Document Únic Electrònic (DUE) que inclou tota la informació per crear i tramitar una societat:

  • És un formulari de formularis per la creació d’empreses que substitueix 21 formularis administratius de 24 organismes
  • S’utilitza per la constitució de SRL i Autònoms
  • Comunicació de la declaració responsable a Ajuntaments
  • És electrònic
  • Habilitació legal. Es regula a Llei de Societats de Capital i normativa de desenvolupament
  • Tràmits autonòmics inclosos: Liquidació de l’Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en la seva modalitat d’Operacions Societàries i l’alta dels contractes de treball.

Els tràmits que es poden realitzar telemàticament són:

  • Denominació social
  • Atorgament d’escriptura
  • Sol·licitud de CIF
  • Liquidació de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (ITPAJD)
  • Inscripció Registre Mercantil
  • Sol·licitud de CIF definitiu
  • Alta treballadors TGSS

Beneficis en temps, tràmits i interlocutors

El sistema de tramitació telemàtica facilita la creació de l’empresa a través d’acords entre els organismes que intervenen en el procés de constitució. La persona emprenedora només haurà de complimentar el Document Únic Electrònic (DUE) i de forma automàtica realitza tots els tràmits necessaris per constituir l’empresa.

Per la persona emprenedora això suposa:

  • Estalvi de tràmits. Es poden gestionar d’un sol cop fins a 22 tràmits amb les diferents administracions implicades (segons el tipus d’empresa)
  • Estalvi de temps. A través d’un punt PAE la tramitació per crear una empresa pot fer-se en 48 hores, en canvi presencialment es pot necessitar fins a 40 dies
  • Estalvi de desplaçaments i de nous interlocutors. El propi personal del CLSE que ha atès a la persona emprenedora, assessorant-la en la maduració de la idea de negoci, pot tramitar l’alta d’activitat.

Actualment a la demarcació de Barcelona hi ha 264 PAE, dels quals 42 són públics i 222 privats (gestories, organitzacions empresarials, col·legis professionals, etc.). D’aquests 42 PAE públics, 9 són PAE no adscrits a un ens local (majoritàriament Oficines de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya i de les Cambres de Comerç) i 33 són PAE adscrits a un ens local. No obstant, més del 75% dels tràmits es realitzen des dels PAE públics.

 

Enllaços relacionats

DIputació de Barcelona

 

 

      

Veure totes les notícies