Segona trobada "Lánzate a Exportar" de la revista Emprenedores i DHL amb la participació d’ Export MoonWine
03/06/2014 11:28El passat 26 de maig va tenir lloc a Barcelona la segona trobada "Lánzate a Exportar” organitzada per la revista Emprenedors en col·laboració amb DHL i amb el suport de Barcelona Activa. La trobada va comptar amb la participació d’Albert Díez de l'empresa Export MoonWine, emprenedors del nostre viver d'empreses Molí Empresa.
En l'acte es va oferir informació pràctica sobre com internacionalitzar la teva empresa, amb especial atenció a les oportunitats que existeixen per a les empreses espanyoles, mentre que també es van analitzar els riscos més comuns i com minimitzar-los.
L'esdeveniment va ser conduït per Alejandro Vesga, director de la revista Emprenedors, i va comptar amb la participació de Nicolas Mouze, director de Màrqueting i Vendes de DHL Iberica, que va oferir una sèrie de consells per llançar-se a exportar. També van participar Albert Díez, CEO i promotor de la exportadora de vi Moon Wine i Alejandro Griffiths, advocat associat del despatx especialitzat en internacionalització Rosaud Costas Duran.
Nicolas Mouze va remarcar la importància de la preparació prèvia quan es pretén exportar: "cal conèixer bé el mercat, la demanda del país d'origen, els aranzels i tràmits duaners. Conèixer bé tots els detalls redueix molt els errors en les fases inicials de l'exportació ". Les pimes i emprenedors interessats en exportar, tenen accés a informació abundant i molt precisa, tant dels mercats (a través de l'Icex, cambres de comerç i altres institucions), com de les empreses distribuïdores o els possibles partners i clients (mitjançant empreses de risc com Cesce o Iberinform).
L'especialista de DHL recomanar que en llançar-se a exportar es realitzin prèviament alguns test realitzant vendes amb poc volum, per "fer els experiments amb gasosa, consolidar les relacions amb els distribuïdors i una vegada ajustat tot, llançar més fort".
El promotor de la exportadora de vins Moon Wine, Albert Díez, va assenyalar que "l'exportació és avui una enorme oportunitat per a les empreses espanyoles. Té dificultats administratives i sobretot de finançament, però en aquest moment ja és possible aconseguir suport financer per exportar si argumentes molt sòlidament el projecte amb els bancs ".
Per la seva banda, Alejandro Griffiths, del despatx Rosaud Costes Duran, va assenyalar que "fer correcta i minuciosament el contracte de distribució és un element crític per evitar conflictes posteriors. Definir prèviament sistemes d'arbitratge internacional també és una estratègia molt convenient, però en qualsevol cas, sempre és millor arribar a solucions negociades que a un plet". Això, que és una realitat en el comerç al nostre propi país, "en les operacions internacionals es multiplica per cent".
FONT: Revista Emprendedores