Nou curs CUEME amb la presentació del projecte als futurs cooperativistes
11/11/2022 09:05Un total de 221 alumnes de 5è de primària han iniciat el programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CUEME), impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell. Els joves han fet un joc per aprendre que és una cooperativa i han conegut els seus padrins CUEME. La sessió s’ha realitzat al Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner aquest dijous.
Martorell participa per desè any consecutiu al projecte CUEME, que promou entre els estudiants la creació i gestió de cooperatives escolars al llarg d’un curs, amb el suport de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la localitat.
Enguany, hi participa l’Escola José Echegaray amb 50 infants que formaran dues cooperatives; l’Escola Mercè Rodoreda amb 51 infants amb dues cooperatives més; l’Escola El Pontarró amb 21 joves i una cooperativa; La Mercè amb 50 infants i dues cooperatives, i el Vicente Aleixandre amb 50 alumnes i dues cooperatives.
En la jornada de benvinguda, els alumnes han conegut als seus padrins, emprenedors amb empreses de recent creació, que acompanyaran durant tot el procés i els tindran com a referents i mentors. Els ajudaran a resoldre dubtes i els assessoraran amb consells.
Marta Álvarez de Pick Chick by Mec serà l’empresa padrina de l’Escola Mercè Rodoreda, Juan Vladimir Ruiz de Keiken Còmics repeteix amb La Mercè, Robert Moreno de StreetWorldRecords repeteix amb l’Escola Jose Echegaray, Maria Rodríguez d’Infinitament apadrinarà El Pontarró i Michael Mandahl de Sírius English Academy l’Escola Vicente Aleixandre.
Els alumnes han participat d’un joc cooperatiu en el qual entre tots i amb l’ajuda de lletres repartides per les cadires, han confeccionat un puzle que formava la paraula CUEME. A través d’aquest joc s’ha volgut transmetre als alumnes la importància del treball cooperatiu en el qual totes les peces són importants i necessàries. A més, han respost un seguit de preguntes amb els coneixements previs que han adquirit en aquesta primera sessió.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha ajudat els alumnes amb l’activitat del joc cooperatiu i posteriorment ha conclòs la sessió conscienciant als joves sobre la importància de la cultura emprenedora per entendre millor el món empresarial.
“El CUEME és un dels millors projectes que fem. Cada cop tenim més escoles que s’apunten a la cultura emprenedora. Els nens i nenes creen una cooperativa, que és la forma d’empresa més democràtica , perquè el mecanisme de presa de decisions es fa entre tots. Aconseguim que vegin com funciona l’economia. Ells gaudeixen molt, alhora que aprenen”, ha dit.
La regidora de Promoció Econòmica, Rosa Cadenas, ha comentat que “el CUEME és una de les activitats que més ens agraden al Molí Empresa perquè la fem amb els nens i nenes, és a dir, és pensar en el futur. Comencen a assolir experiència i a motivar-se per quan siguin grans”.
La regidora d’Ensenyament, Soledad Rosende, ha expressat que “amb aquest projecte us apropareu una mica al món real i coneixereu com funciona una empresa. Això és una experiència molt interessant i estic segura que la gaudireu molt”.
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica, ha reconegut que “li tenim molta estima al programa perquè dona a conèixer als alumnes totes les eines per treballar el seu projecte com a empresa i com a emprenedors”. Un camí que arrencarà amb la constitució de l’empresa; la formació de la cooperativa; la tria del sector productiu, del nom, dels membres i dels càrrecs; l’elaboració dels productes i tot el màrqueting i publicitat per posar-los a la venda.
Martorell és un dels 98 municipis de la demarcació en participar al CUEME, un programa iniciat al curs 2011-12 i que organitzen les gerències d’Educació i Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona. Durant tot aquest temps hi ha pres part 57.000 alumnes, que han creat més de 2.615 cooperatives.
El programa és un exemple de l’estratègia de la corporació provincial en l’àmbit educatiu, anomenada Educació 360, que treballa per connectar els diferents agents i recursos del territori per a oferir més i millors oportunitats educatives a la població que hi viu.