donem impuls a l'emprenedor!

La Generalitat destina 5,7 milions d'euros a l'impuls del comerç de Catalunya

22/05/2014 10:44

La Generalitat convoca incentius per tal de promoure noves inversions en els àmbits del comerç, l’artesania i la moda de Catalunya, així com potenciar el teixit associatiu i els projectes col·lectius en aquests sectors. Com a novetat de la convocatòria d’enguany, el Departament d’Empresa i Ocupació donarà suport a la transmissió de comerços en funcionament, per facilitar el traspàs de locals de negoci i la continuïtat de l’activitat comercial.

També és novetat un programa específic de suport a les PIMES per a la incorporació del comerç electrònic, com a canal de venda complementari a la venda presencial.

 

L’any 2014, la Generalitat destinarà 5,7 milions d’euros a impulsar la competitivitat del sector comercial i dels serveis, l’artesania i la moda de Catalunya. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat avui les bases reguladores dels incentius que volen promoure noves inversions i actuacions de cooperació empresarial. El termini per a la presentació de sol·licituds s’obre demà dimarts, 20 de maig, i finalitzarà el proper 20 de juny. L’any 2013, els ajuts del Govern van mobilitzar una inversió de més de 18 milions d’euros en aquests sectors.

L’any 2014, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), organisme adscrit al Departament d’Empresa i Ocupació, preveu donar suport a les actuacions col•lectives que afavoreixin la cooperació i gestió conjunta, la dinamització de zones d’alta concentració comercial així com promoure la participació en fires, salons i passarel•les, la revitalització dels oficis artesanals i la creació de sinergies amb el sector turístic.

Com a novetat, s’afegeixen dos nous programes: la transmissió d’empreses comercials viables i en funcionament , per facilitar-ne el relleu sense tancament, tot incentivant el traspàs dels locals de negoci.  També la implantació de la botiga virtual per tal de potenciar el comerç electrònic per a aquelles pimes que vulguin implementar-lo com a canal complementari de la venda presencial a l’establiment.

El Pla d’incentius per al 2014 s’articula mitjançant els següents programes d’actuació:

1.    Participació en fires, salons i passarel•les d’àmbit professional, multisectorial i monogràfiques,  tant a Catalunya com a fora de Catalunya: ajut de fins a un 50% de la inversió, amb un màxim de 5.000 euros per sol•licitud i pel conjunt de fires, salons i passarel•les que es presentin.

2.    Foment del comerç de proximitat associat: ajut per al desenvolupament de projectes de dinamització comercial a les zones urbanes amb una concentració mitjana, fins el 60% de la inversió, amb un import màxim de 6.000 euros.

3.    Dinamització d’una zona d’alta concentració comercial: ajut per a les actuacions de dinamització d’associacions territorials on s’inclogui un motor comercial com, per exemple, un mercat municipal; fins al 60% de la inversió –amb un import màxim de 15.000 euros, 18.000 euros o 25.000 euros depenent de la inversió–. S’incrementarà fins el 35% en el cas de fusions associatives.

4.    Actuacions innovadores liderades per les associacions del comerç, serveis, l’artesania i la moda: ajut per a la implementació d’actuacions innovadores relacionades amb la revitalització dels oficis artesanals i de moda, fins el 50% de la inversió, fins a un màxim de 10.000 euros.

5.    Foment sectorial: ajut per a les actuacions que afavoreixin la integració sectorial i per a la definició d’estratègies de millora de l’eficiència de les empreses associades a un grup sectorial,  fins a un 60% de la inversió, amb un import màxim de 25.000 euros.

6.   Centrals de compres: subvenció per al foment de la cooperació empresarial i reforç de la competitivitat i dimensió de les empreses vinculades a una central de compra, fins el 50% de la inversió, amb un import màxim de 8.000 euros.

7. Transmissió d’empreses de comerç, serveis, artesania i moda en funcionament: fins el 10% de les despeses del traspàs, amb un import màxim de 6.000 euros, sempre i quan es tracti d’un petit o mitjà establiment a peu de carrer, i es respecti el plantejament del negoci.

8. Impuls de comerç electrònic, com a complement a la venda presencial: adreçat a impulsar la implantació de les noves tecnologies i el comerç electrònic, i com a complement del canal presencial.  Fins el 50% de les despeses amb un import màxim de 3.000 euros incrementable, i 2.000 euros addicionals en el cas de la implementació d’aplicacions per a telèfons intel·ligents i creació de pàgines web.

Font: Generalitat de Catalunya

Enllaços relacionats

 

Gencat

Subvencions al comerç a la Oficina Virtual de Tràmits

 

 

Veure totes les notícies