Les cooperatives de l'escola José Echegaray posen a la venda els seus productes aquest divendres
02/06/2021 14:10Les cooperatives de Escola José Echegaray, “Les Manetes del Echegaray” “Artkids” i “TMW (The Magic Wonkers), participants enguany al projecte "Cultura Emprendora a l'escola" (CUEME) posaran a la venda aquest divendres 4 de juny els productes artesanals que han estat realitzant durant tot el curs.
El mercat es realitzarà per a les famílies aquest divendres 4 de juny de 2021 a les 12.30h amb totes les mesures de seguretat Covid19.
Com a novetat d'aquest curs i degut a la situació Covid, els productes es poden veure i reservar a través del web vendescueme.myshopify.com , plataforma creada amb el suport de les famílies per facilitar la venda dels productes.
El projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ està promogut per la Diputació de Barcelona i, a Martorell, gestionat per l’Ajuntament a través de les regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament. L’objectiu és fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria, a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a l’escola.
Els alumnes de 5è de Primària de l’Escola José Echegaray han treballat durant tot el curs els diferents passos a seguir per crear una cooperativa, amb tot el procés que comporta: constitució de la cooperativa (denominació, estatuts, capital a aportar per cadascun dels socis, organització, gestió i tancament…), elecció del producte, disseny imatge corporativa, difusió i comunicació, creació d’una falca de ràdio i enregistrament d’aquesta a l’emissora municipal Ràdio Martorell, finançament, producció i venda final.
Eva Gómez, tutora de 5è de Primària del José Echegaray, destaca que “els productes dissenyats s’han fet majoritàriament amb materials reciclats que han trobat a l’aula o a casa. Es podran comprar posagots, suport per a mòbils, clauers, boles antiestrès o atrapasomnis”. “L’aportació de part dels beneficis es destinarà a projectes d’interès social”.
El projecte, remarca la tutora, “s’ha integrat dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica han servit per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria”.
Gràcies a aquest projecte, els alumnes han incorporat a la seva formació aspectes clau per al seu futur com és la iniciativa personal, l’esperit emprenedor, la creativitat, aprendre a aprendre, el treball en grup, el lideratge, el tractament de la informació i competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions i assumpció de risc, coneixement i la interacció amb el món físic, la planificació i el desenvolupament o l’avaluació.