Empreses: Mesures de suport pel manteniment de l’ocupació (COVID_19)
23/03/2020 10:16Si tens una empresa, t'interessa conèixer les mesures de suport al manteniment de l'ocupació a les quals pots accedir. l'Àrea de serveis a l'Empresa del #SOC les ha recollit
Ets empresa?
Mesures de suport pel manteniment de l’ocupació
M A N T E N I M E N T D E L A C O N T R A T A C T A C I Ó P Ú B L I C A
Si treballes per la Generalitat, aquesta es farà càrrec de les despeses salarials i de les pòlisses d’assegurança dels teus treballadors/es. Inclou contractes de neteja, transport i menjador escolar, centres especials d'ensenyament i vigilància, i els contractes d’obres i serveis adjudicats per la Generalitat o el seu Sector Públic.
Font: https://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Ajuts-a-lactivitat-productiva-i-locupacio
M E S U R E S P E R A L A P R O T E C C I Ó I E L M A N T E N I M E N T D E L’ O C U P A C I Ó
-
S’agilitza el procediment d’autorització d’ERTO’s a l’objecte de mantenir l’ocupació una vegada hagi finalitzat la crisi sanitària.
-
L’Estat es compromet a fer-se càrrec de les prestacions per desocupació de les persones treballadores afectades per un ERTO.
- La gestió de la prestació per desocupació de les persones treballadores afectades per l’ERTO es tramitarà entre l’empresa i el SEPE.
R E D U C C I Ó D E L A Q U O T A D E L A S E G U R E T A T S O C I A L
Si has dut a terme ERTO’s per força major i ets una empresa amb menys de 50 treballadors, tens una exoneració del pagament del 100% a la Seguretat Social. Per la resta d’empreses, tens una exoneració del pagament del 75% per a alleujar els costos, a la vegada que s’incentiva el manteniment del capital humà ja format.
Font: Article 24, del Reial Decret Llei 08/2020, de 17 de març
S E R V E I D ’ A T E N C I Ó D I G I T A L D ’ I N F O R M A C I Ó
El Departament d’Empresa i Coneixement disposa d’un servei d’atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l’Estat per fer front a la situació xcepcional d’estat d’alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2.
Més informació: http://canalempresa.gencat.cat/ca/detall/Nou-servei-datencio-digital-per-informar-de-les-mesures-economiques-per-fer-front-al-COVID-19
M O R A T Ò R I A D E T R I B U T S
- Es concedeix l’ajornament del deute tributari corresponent a totes aquelles declaracions-liquidacions i autoliquidacions les quals el seu termini de presentació i ingrés des de la data d’entrada en vigor del Reial Decret 7-2020 i fins el dia 30/05/2020.
Font: Article 14, del Reial Decret Llei 07/2020, de 17 de març
- Moratòria en els terminis d’autoliquidació i pagament de tots els tributs propis i cedits de la Generalitat de Catalunya fins qui finalitzi l’estat d’alarma.
Font: https://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Ajuts-a-lactivitat-productiva-i-locupacio
I N S T I T U T C A T A L À D E F I N A N C E S
L’ICF està treballant en poder oferir el més aviat possible una línia de préstecs de les entitats financeres amb avals de l’ICF o Avalis de Catalunya que permetrà cobrir les necessitats de liquiditat de les pimes a conseqüència de la situació d’emergència actual.
Les empreses interessades poden dirigir-se a la seva entitat financera per començar a gestionar les condicions del préstec i seran aquestes les encarregades de posar-se en contacte amb l’ICF o Avalis per a la gestió de l’aval.
T I P U S D E F I N A N Ç A M E N T
-
S’ha creat una línia d’avals de garanties públiques per a facilitar liquiditat a empreses per import de 100.000 milions d’euros.
- Ampliació de les línies de l’ICO en 10.000 milions d’euros
Font: Articles 29 i 30, del Reial Decret Llei 08/2020, de 17 de març
Enllaços relacionats
Àrea de serveis a l'Empresa del #SOC
Reial Decret Llei 08/2020, de 17 de març