El Joan Oró és un dels centres seleccionats al Premi a la millor campanya d’FP dual
04/12/2019 10:39L’Institut Joan Oró de Martorell és un dels 12 centres de tot Catalunya que participa al Premi a la millor campanya d’FP dual, que organitza la Fundació Bankia i la Generalitat de Catalunya. Els alumnes de 2n curs del Cicle de Formació de Grau Superior de Màrqueting i Publicitat han de plantejar i realitzar una campanya de publicitat que promocioni l’FP dual. Cada grup seleccionat disposa de 500 euros per a despeses justificades en difusió.
Els objectius concrets han de relacionar-se amb l’augment de l’FP dual en un cicle formatiu o família professional en l’àmbit territorial del centre educatiu. Les campanyes es poden adreçar, segons els casos, a incrementar els llocs de treball a empreses per fer dual o a augmentar la matrícula de cicles ja dualitzats que comptin amb poc alumnat , segons han explicat en aquesta entrevista a Ràdio Martorell la professora Helena Mauri i els alumnes Guillem Llopart, Lorena Concepción, Mariona Compte i Andrea Domínguez.
A la proposta de campanya s’han de fer previsions dels resultats previstos (impacte, increment de matrícules o convenis, etc…) Cada grup acceptat a la inscripció podrà disposar de 500 euros per despeses justificables amb factures per fer cartells, fulletons o google analítics.
Quan va començar l’Institut Joan Oró a impartir aquest cicle?
H.M: És un cicle relativament nou. La primera promoció va acabar el cicle l’any passat. Actualment, no s’està impartint la formació dual, però començarem l’any vinent.
Què és l’FP dual?
H.M: Consisteix en què part de les hores que s’imparteixen es fan en centres de treball. Fins ara es feia 410 hores i ara han augmentat fins a un mínim de 970. És la idea antiga de l’aprenent, menys hores lectives al centre i més hores al centre de treball.
Com va sorgir la idea de participar en aquest premi?
G.LL: Ens van enviar la proposta a l’institut i vam voler participar d’aquesta campanya publicitària en temps real per posar en pràctica els coneixements que hem estudiat. Ens hem embarcat en aquest projecte i motivat tota la classe per extreure’n el màxim de potencial i creativitat.
Quines parts conté la campanya?
L.C: Hem dissenyat una sèrie de cartells per promocionar-nos, que posarem a la jornada de portes obertes del nostre centre. També organitzarem diferents paradetes a Martorell perquè els joves es puguin informar.
G.LL: Ens interessa que ens vegi la gent del voltant i que sàpiguen que hi ha la possibilitat d’estudiar fent més hores de pràctiques en llocs de treball i remunerades.
Com us heu organitzat?
M.C: Ens vam dividir en equips per presentar diferents idees. Al final, vam fer una barreja de totes elles per tal d’oferir la millor versió per a la campanya. A partir d’aquí, vam buscar empreses que ens oferissin el material publicitari que volíem i la impressió. L’eslògan és ‘Decideix Unir-te a un Aprenentatge Laboral‘, que són les sigles de DUAL.
La campanya ha de ser atractiva per la gent de la vostra edat, el públic al qual us dirigiu.
L.C: Sí, per això hem tingut en compte, sobretot, les xarxes socials, que ens permeten impactes ràpids que poden captar l’atenció.
Teniu programat el calendari de la campanya?
H.M: Encara no. De moment, hem invertit els 500 euros de subvenció en fulletons i en el disseny de dues veles per fer-les servir a les paradetes. Hem de saber quan seran les preincripcions i les portes obertes per acabar d’establir el calendari.
El fet de comptar amb un pressupost per a la campanya suposo que és un ‘plus’?
A.D: No és el primer cop que pensem a fer una campanya, però aquesta és l’oportunitat més realista. Hem ajustat el pressupost per arribar al màxim de persones possible.
G.LL: Ens hem mogut entre empreses de la zona, hem après a navegar entre preus i a entendre com està el mercat. El fet de tenir un pressupost et fa tenir el valor real dels diners.
Com valoraran el guanyador d’aquest premi?
M.C: Es valorarà el nombre de preinscripcions aconseguides al cicle.
Què implica per a vosaltres participar d’aquest certamen?
M.C: És interessant perquè a classe fem molts projectes i moltes campanyes publicitàries, però mai les podem plasmar. Al final són supòsit on no veus el resultat real. Crec que ha estat molt enriquidor veure tot el procés i ho serà encara més veure els resultats.
G.LL: És motivant, un contacte amb el món real. Ens hem adonat que allà on s’ha d’aplicar la creativitat i el segell personal és on més rendim com a grup. A més, ens han donat una responsabilitat real, ja que els resultats tindran una repercussió en les preinscripcions del centre.
L.C: Expressem la nostra creativitat.
A.D: És una manera d’acostar-nos a un públic molt semblant a nosaltres i investigar quina és la millor manera d’arribar-hi.
H.M: S’han implicat molt, han treballat molt bé i el professorat n’està molt orgullós.