"Coneix els requisits legals i fiscals de la venda on-line" (EMPRESES) Abrera
Formació per a empreses i emprenedors30/05/2018 13:00 Promoció Econòmica Abrera (Edifici del Mercat Municipal)
Sessions d’acompanyament per a persones emprenedores
DATA:
Dies: 30 de maig i 1 de juny de 2018
Horari: de 13.00 h a 16.00 h
DURACIÓ:
2 sessions de 3 h (6 hores totals)
ÀMBIT:
Posada en marxa de l'empresa
A QUI VA DIRIGIT:
Persones que estan sospesant la idea d'emprendre un negoci on-line o que estan en la fase de disseny del seu projecte empresarial o professional.
OBJECTIUS:
Abans de començar un negoci per internet és important que la persona emprenedora estigui ben informada sobre els requeriments legals i fiscals necessaris per muntar-ho, principalment perquè la seva supervivència no es vegi amenaçada per l'incompliment de la llei i de les obligacions tributàries que regeixen el comerç electrònic. Per tant, aquesta sessió pretén aclarir els aspectes legals i fiscals que s'han de tenir en compte per començar la venda i/o la prestació de serveis on-line.
CONTINGUTS:
Sessió 1
Objectiu:
Que les persones participants estiguin informades de les normatives específiques, pròpies del comerç electrònic.
Continguts:
- Quines normatives ha de complir la venda de productes i/o serveis on-line?
*Els requisits legals de la Llei del Comerç Minorista.
*Els requisits legals de la Llei de Condicions Generals de Contractació.
*Els requisits legals de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic.
*Els requisits legals de la Llei Orgànica de Protecció de Dades.
- Quins tràmits legals són necessaris per començar a vendre on-line?
*El requisit d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidores de l'Agència Tributària. L'alta en el registre d'operadors intracomunitaris.
*El requisit d'alta en la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Sessió 2
Objectiu:
Que les persones participants coneguin les obligacions tributàries que hauran de complir quan la seva pàgina web estigui en funcionament perquè estiguin preparades i sàpiguen com facturar segons qui els compri.
Continguts:
- Quins models tributaris s'han de presentar per complir amb les obligacions fiscals de les vendes i/o la prestació de serveis on-line?
*Els models d’IRPF, els models d’IS i els model d’IVA.
- Com s'han de facturar les vendes i/o la prestació de serveis on-line?
*Els requisits de les factures i de les factures simplificades.
*a facturació de les vendes interiors a particulars i a empreses.
*La facturació dels lliuraments intracomunitaris a particulars i a empreses.
*La facturació de les exportacions a particulars i a empreses.
Curs a càrrec de Yolanda Presa Alamillos (Ypaproject), a les instal-lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner (Camí del riu s/n, Martorell).
El cost d’aquesta formació és de 660 € a l’alumne no li suposa cap cost, ja que la formació és subvencionada al 100% per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell. Es prega compromís d’assistència.
MÉS INFORMACIÓ: promocioeconomica.ajuntament@ajuntamentabrera.cat o al telèfon 93 770 01 02
PLACES LIMITADES (Entre 7-15 participants) Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions
INSCRIPCIONS: Omplint aquest formulari (Clicar sobre l'enllaç)
Amb el suport:
NOTA LEGAL: Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals en matèria de "Promoció Econòmica, Treball i Emprenedoria"
Base jurídica del tractament: Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679) Responsable del tractament: Ajuntament de Martorell Finalitat: Gestionar els serveis de promoció econòmica, treball i emprenedoria al municipi de Martorell. Exercici de drets dels interessats: D’accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i d’oposició al tractament, adreçant-vos al correu electrònic dpd@martorell.cat o al correu postal de l’Ajuntament, carrer Mur núm. 61, 08760 Martorell. Informació addicional ampliada a “Política de Protecció de Dades”: plana web www.martorell.cat