"Màrqueting i vendes per empreses que comencen" (EMPRESES) Martorell
Formació per a empreses i emprenedors16/03/2018 09:30 Molí Empresa (Centre de Promoció Econòmica Martorell)
Tallers de consolidació i creixement d'empreses
DATA:
Dies: 16 i 23 de març de 2018
Horari: de 09.30 h a 14.30 h
DURACIÓ:
2 sessions de 5 h (10 hores totals)
ÀMBIT:
Màrqueting i comercialització
A QUI VA DIRIGIT:
Empreses que están començant la seva trajectòria empresarial i/o que estiguin en procés de reflexió estratègica, cercant el seu enfocament comercial adient i diferenciador, i que professionalment no han aprofundit encara en el màrqueting i les ventes. No es necessiten coneixements previs de cap d’ambdues àrees.
OBJECTIUS:
- Aquesta activitat té com a objectiu guiar en l’elaboració del pla de màrqueting adient i preparar l’actuació de vendes d’una forma coherent, senzilla i pràctica a empreses que tot just estan arrencant amb la seva activitat, o que se senten insegures en l’àmbit del màrqueting i les ventes.
- Dues sessions intensives per sortir amb els coneixements indispensables per implementar i/o millorar aquestes dues activitats del nostre negoci, i que tan importants són per aconseguir l’èxit del projecte empresarial. Ambdues àrees es treballen des d’una vessant molt pràctica i aplicada, partint dels coneixements teòrics necessaris i d’il·lustratius exemples per treballar-les des del rigor i el mètode per aconseguir finalment ser eficients comercialment.
- Saber elaborar el Pla de Màrqueting: com definir alguns dels aspectes més crítics de la viabilitat de la teva idea.
- Aprendre a fer l’actuació comercial adient a partir del pla de màrqueting.
- Saber comunicar amb cada client, i com assolir l'acord i fidelitzar la nostra proposta de valor afegit.
CONTINGUTS:
Sessió 1: Màrqueting
Objectiu:
- Aprendre a esbrinar les peculiaritats del mercat en el que ens haurem de desenvolupar, les característiques de l’entorn i les de la competència.
- Quin és el/s nostre/s segment/s objetiu/s? Quines son les seves particularitats com a persones? I les seves necessitats / anhels / desitjos latents?
- En què es basa la nostra oferta i en què ens diferenciem: valor afegit o avantatge competitiva.
- Quina ha de ser la nostra estratègia de marca? Com volem que ens vegin i com hem de posicionar-nos?
- Com ens donarem a conèixer i promocionarem? Quins seran els canals, les eines i les estratègies de difusió?
Continguts:
- El pla d’empresa i el màrqueting: què i perquè.
- Definint el Mix de màrqueting: Producte, Preu, Distribució i Promoció.
- Productes i serveis que pensem oferir i el valor diferencial respecte a la competència i/o productes substitutius.
- La importància de la segmentació al detall: el client com a eix central.
- Els diferents rols de comportament del consumidor.
- La importància de 3 conceptes clau: valor, qualitat i satisfacció.
- Preu, partida pressupostària i portafolis de productes.
- Concepte de rentabilitat: rotació o diferenciació?
- Branding: la importància de la nostra marca.
- Posicionament “fansumer”: una experiència més enllà d’un producte.
Sessió 2: Vendes
Objectiu:
- Conèixer en què fallen les empreses quan venen, i com establir el procés de venda tenint en compte les estratègies i tàctiques del pla de màrqueting.
- Aprendre a comunicar-se de forma eficient, i a defensar la teva presentació i els teus arguments de manera convincent.
- Aprendre a detectar senyals de compra per tancar la venda i com convertirte en el conseller del teu client per fidelitzar-lo.
- Quins han de ser els nostres preus de venda? Sota quins criteris els hem de fixar?
Continguts:
- En què fallen les empreses quan venen?
- Ja està el pla de màrqueting, comencem a preparar-nos per sortir a vendre. - Què hem de fer al principi de l’entrevista de vendes?
- Sé comunicar-me amb el client?
- Conseller o col-locador de producte: Què faig?
- Monòleg o diàleg?
- Arguments estudiats o arguments adaptats?
- Vaig preparat pels dubtes i les objeccions que sortiran?
- Sé detectar les senyals de compra per tancar la venda?
- La venda ja ha acabat, què més faig?
Curs a càrrec de Montse Ramos Sánchez i Xavier Olivares Veciana (Olivares i Ramos Formació), a les instal-lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner (Camí del riu s/n, Martorell).
El cost d’aquesta formació és de 1200 € a l’alumne no li suposa cap cost, ja que la formació és subvencionada al 100% per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell. Es prega compromís d’assistència.
MÉS INFORMACIÓ: moliempresa@martorell.cat o al telèfon 93 775 31 01
PLACES LIMITADES (Entre 7-15 participants) Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions
INSCRIPCIONS: Omplint aquest formulari (Clicar sobre l'enllaç)
Amb el suport:
NOTA LEGAL: Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals en matèria de "Promoció Econòmica, Treball i Emprenedoria"
Base jurídica del tractament: Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679) Responsable del tractament: Ajuntament de Martorell Finalitat: Gestionar els serveis de promoció econòmica, treball i emprenedoria al municipi de Martorell. Exercici de drets dels interessats: D’accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i d’oposició al tractament, adreçant-vos al correu electrònic dpd@martorell.cat o al correu postal de l’Ajuntament, carrer Mur núm. 61, 08760 Martorell. Informació addicional ampliada a “Política de Protecció de Dades”: plana web www.martorell.cat