donem impuls a l'emprenedor!

"Descobreix les eines per gestionar amb èxit la tresoreria de la teva empresa" (EMPRESES)

Formació per a empreses i emprenedors
20/06/2016 09:30 Sala Conferències Molí Empresa (Centre de Promoció Econòmica Martorell)

Taller de consolidació i creixement d'empreses

DATA:

Dies: 20 i 22 de juny de 2016
Horari: de 9.30 h a 13.30 h

DURACIÓ:

2 sessions de 4 h (8 hores totals)

ÀMBIT:

Econòmica, financera i fiscal


A QUI VA DIRIGIT:

El curs s’adreça a gerents, responsables comptables, responsables del departament de finances de petites i mitjanes empreses, responsables de tresoreria, propietaris de negocis.

OBJECTIUS:

Els objectius d’aquest taller són: Com gestionar els cobraments i els pagaments. Conèixer les causes que originen tensions de tresoreria en una pime. Fer un pla de tresoreria, l’eina imprescindible per a pilotar el dia a dia de qualsevol negoci. Conèixer instruments per detectar les necessitats de tresoreria de l’empresa, eines per solucionar-la i pràctiques per millorar la capacitat de generar tresoreria que té l’empresa.

CONTINGUTS:

Sessió 1. Gestió de la tresoreria, els cobraments i pagaments.

Objectius:
− Conèixer en què consisteix conceptualment la tresoreria, com gestionar els cobraments i els pagaments.
− El cicle de cobraments i el cicle de pagaments.

Continguts:
− Conceptes bàsics de la tresoreria
  ∗ En quins conceptes es recolza la gestió de tresoreria d’una empresa?
− Diferència entre ingressos i cobraments, despeses i pagaments
− El procès de venda i cobrament
  ∗ Què hi ha entre la venda i el cobrament?
  ∗ Raons típiques per què un cobrament a 30 dies es converteix en un termini superior.
  ∗ El mitjà de cobrament també compta.
− Gestió de pagaments.
  ∗ Quins són els principals grups de pagament que té una empresa?
  ∗ Fases en las que s’organitza el procés de pagaments

Sessió 2. Causes, eines i gestió. El pla de tresoreria.

Objectius:
− Conèixer les causes que originen tensions de tresoreria en una empresa.
− Conèixer instruments, eines i bones pràctiques per a millorar la capacitat de generar tresoreria que té l’empresa.
− Fer un pla de tresoreria.

Continguts:
− Gestió de la nostra tresoreria?
  ∗ Què provoca tensions de tresoreria?
  ∗ Quines eines tinc per gestionar la meva tresoreria?
  ∗ El full de tresoreria
  ∗ Quines pràctiques m’ajuden a gestionar la tresoreria?
− Com fer el full de tresoreria del teu negoci.
− Cada participant, a la segona sessió, haurà de plantejar el full de tresoreria de la seva empresa, negoci, comerç, amb les indicacions i tutela de l’expert.


Curs a càrrec de Miquel Sacristán i Esteban i Núria Soriano i Mas (Avenç Assessors, SL), a la sala de conferències del Molí Empresa, a les instal·lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner (Camí del riu s/n, Martorell).
 

MÉS INFORMACIÓ: moliempresa@martorell.cat o al telèfon 93 775 31 01

PLACES LIMITADES: (Entre 7 i 15 participants) Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions

INSCRIPCIONS:  Omplint aquest formulari (Clicar sobre l'enllaç)

 

Amb el suport:

NOTA LEGAL: Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals en matèria de "Promoció Econòmica, Treball i Emprenedoria"
Base jurídica del tractament: Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679) Responsable del tractament:  Ajuntament de Martorell Finalitat: Gestionar els serveis de promoció econòmica, treball i emprenedoria al municipi de Martorell.  Exercici de drets dels interessats: D’accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i d’oposició al tractament, adreçant-vos al correu electrònic dpd@martorell.cat o al correu postal de l’Ajuntament, carrer Mur núm. 61, 08760 Martorell. Informació addicional ampliada a “Política de Protecció de Dades”: plana web www.martorell.cat

Veure totes les activitats